Achmea is de grootste verzekeringsgroep van Nederland. Met vooraanstaande labels zoals Zilveren Kruis, Centraal Beheer en Interpolis biedt zij verzekeringen voor zo’n beetje ieder risico op het gebied van gezondheid, geld voor later, werk, woning, vervoer of bedrijf. Bij deze merken zijn in totaal 10 miljoen mensen verzekerd.
Corporate identiteit
Het vertrouwen van de consument in financiële dienstverleners is in de afgelopen decennia gedaald. Achmea wil dit vertrouwen terugwinnen en de Meest Vertrouwde Verzekeraar worden. Dit kan zij alleen worden door het simpelweg te zijn. Daarom herformuleerde Achmea haar corporate identiteit met kernwaarden en kernkwaliteiten, om lading te geven aan het Meest Vertrouwd zijn.
Een doorleefde identiteit
Decido maakte de identiteit concreet door het ontwikkelen van een Identiteitsspel. Met dit spel kunnen medewerkers aan de hand van praktijkvoorbeelden de identiteit doorleven en leren toepassen in hun dagelijks werk. Zo leren zij onder meer wat klantgericht zijn in hun werk betekent. Middels train-de-trainer bijeenkomsten leerden we Achmea-mensen om het spel zelf intern te begeleiden.
Gedragsverandering
Met het spel en de concrete praktijkvoorbeelden realiseerde Achmea een gedragsverandering bij haar medewerkers. Zij weten welk gedrag nodig is om de Meest Vertrouwde Verzekeraar te zijn. De interactiviteit van het spel en de discussies eromheen leiden tot beter beklijven en verankeren van dit gedrag.