Succesfactoren voor binden van nieuwe medewerkers in de zorg

Waarom dit eBook?

Het eBook “Succesfactoren voor binden nieuwe medewerkers in de zorg” geeft antwoord op de volgende vragen:

Wat is een employee journey en welke fases van onboarding zijn er?


Wat zijn best practises per fase van de onboarding?


Hoe houd je balans tussen relatie en organisatie?


Hoe kan je zelf als zorgorganisatie stappen zetten?

 

Veel inspiratie en leesplezier gewenst!

Ja, ik ontvang graag dit eBook

"*" indicates required fields

Privacy Policy*

eBook Succesfactoren voor binden van nieuwe medewerkers in de zorg

Het verloop onder medewerkers in de zorg en het sociaal domein is hoog. Ook nieuwe medewerkers verlaten vaak te snel de werkgever. Hoe komt dat? Wat kun je als moderne werkgever doen om het verloop van vooral nieuwe medewerkers voorkomen? En wat zijn daarin goede voorbeelden of slimme tips?

Het eBook “Succesfactoren voor binden van nieuwe medewerkers in de zorg” geeft een aantal voorbeelden en best practises, op basis van onze ervaringen bij vele organisaties in de zorg en het sociaal domein. We behandelen de employee journey en doorlopen de fases van onboarding van nieuwe medewerkers. We hebben het proces opgedeeld in vier fases en bij elke fase beschrijven wat best practises zijn. Daarbij geven we concrete tips wat je als moderne werkgever kunt doen om de nieuwe zorgprofessional zo goed mogelijk te begeleiden.

Dit eBook is onderdeel van onze visie en aanpak om organisaties in de zorg en het sociaal domein te begeleiden bij de transities die op de sector af komen. Onze HR-adviseurs begeleiden management en HR-afdelingen bij het beter inrichten van de organisatie, zodat er meer impact gemaakt kan worden.

 

Wilt u uw nieuwe zorgmedewerkers behouden?

Lees hoe we u begeleiden

Anders werken in de zorg?

“We krijgen de roosters niet rond”,”we kunnen niet meer de aandacht aan cliënten geven die nodig is”.

De continuïteit van zorg lijkt steeds vaker op losse schroeven te staan. De krapte op de arbeidsmarkt in combinatie met een grotere zorgvraag heeft tot gevolg dat roosters niet meer rond te krijgen zijn. Iedereen voelt dat er anders gewerkt moet gaan worden. Maar hoe?

Wij hebben uiteraard ook niet een pasklaar antwoord. Maar wel ideeën en veranderkracht. Wij begeleiden organisaties in de zorg en het sociaal domein om bestaand arbeidspotentieel in te gaan zetten. Door het creëren van nieuwe functies, de inzet van informele zorg en de introductie van keuze roosters. Zodat de continuïteit van zorg gegarandeerd kan blijven.

Wilt u een complexe verandering goed doorvoeren?

Maak kennis met onze strategisch adviseurs
Kennissessie: Zelforganisatie en arbeidsmarkt
Wil je weten of zelforganisatie bijdraagt aan het behoud van (nieuwe) medewerkers? Schrijf je dan in voor onze kennissessie over zelforganisatie en de arbeidsmarkt.

Meer weten?

Wil je meer weten over dit onderwerp of over de diensten van Decido die hier bij horen, neem dan contact op met Hilrieke.